poniedziałek, 7 stycznia 2013

Sernik z masłem orzechowym




   Agnieszka widząc popularność zapowiedzi tego posta na Twarzoksiążce, stwierdziła, że powinniśmy publikować na blogu tylko przepisy na serniki. Co myślicie? Zanudzilibyśmy Was pewnie w dwa tygodnie :)





   Dosyć istotnym składnikiem tego przepisu jest masło orzechowe. Powinniście to wziąć pod uwagę, zwłaszcza jeśli pokarało Was domownikiem, który takiego masła nie lubi (piszę to zupełnie bez przekonania, bo nie wierzę w istnienie takowych). Zostawimy Wam pewną dowolność w doborze twarogu. Po prostu użyjcie tego, który Wam w sernikach najbardziej smakuje. 
   Przepis oryginalnie popełniła Nigella Lawson, ale doczekał się już wielu permutacji. 
  
Potrzebne będzie:
Na spód:
  • 200 gramów ciastek digestive
  • 50 gramów solonych orzeszków ziemnych
  • 100 gramów posiekanej gorzkiej czekolady
  • 50 gramów masła ogrzanego do temperatury pokojowej
Na masę serową:
  • 500 gramów dwukrotnie zmielonego twarogu
  • 3 jajka
  • 3 żółtka
  • 200 gramów drobnego cukru
  • 125 ml. gęstej, kwaśnej śmietany
  • 250 gramów masła orzechowego
Na polewę czekoladową:
  • 250 ml  gęstej, kwaśnej śmietany
  • 100 gramów posiekanej gorzkiej czekolady
  • 30 gramów brązowego cukru

   Zaczynamy od przygotowania spodu ciasta. Najłatwiej zrobić to w malakserze. Wystarczy wrzucić do środka wszystkie składniki, a następnie całość zmiksować na jednorodną masę o konsystencji mokrego piasku. Kolejność dodawania dowolna. Gotową masą wylepiamy dno i do połowy wysokości boki tortownicy wyłożonej papierem do pieczenia, a następnie odstawiamy do lodówki na czas potrzebny do przygotowania masy serowej. 
   Masę serową również najprościej zrobić w malakserze, a sposób jej przygotowania jest równie banalny. Wszystko do gara i miksujemy do ujednolicenia. Prościej się nie da. Gdy masa jest gotowa wylewamy ją na przygotowany wcześniej, ciasteczkowy spód. 
   Pieczemy przez około 50 minut w temperaturze 170 stopni Celsjusza, do momentu kiedy wierzch będzie ładnie ścięty i spieczony. 
   Kiedy sernik się piecze, przygotowujemy polewę czekoladową, w niewielkim rondelku rozgrzewając wszystkie składniki na małym ogniu. Mieszamy do momentu, w którym się połączą i natychmiast zdejmujemy z ognia. Upieczony sernik polewamy polewą i wstawiamy do piekarnika na jeszcze 10 minut. Po tym czasie otwieramy lekko piekarnik i w ten sposób studzimy ciasto. Na noc wstawiamy do lodówki i w ten sposób rano mamy pyszny deser...

Przy garach: Aga
Pstrykała: Aga





25 komentarzy:

  1. tym sernikiem zdobyłaś moje serce <3
    pozdrawiam ciepło,
    Szana!

    OdpowiedzUsuń
  2. Uuuuuuuuuuuuuuwielbiam masło orzechowe więc już wyobrażam sobie boski smak tego sernika!

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wygląda sernik:) z masłem orzechowym nie jadłam i chętnie bym spróbowała:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda bardzo zachęcająco. Piękny.

    OdpowiedzUsuń
  5. moja słabość do masła orzechowego i do serników jest wielka. od samego patrzenia mam gigantyczną na na niego ochotę!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ile ja bym dała w tym momencie za choć kawałeczek tego sernika!!! Wygląda niesamowicie kusząco. Ma taaaak idealną konsystencję :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. No nie powiem, wygląda bardzo smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. U mnie w domu masło orzechowe nie cieszy się wielką popularnością, za to ja je luię, najlepije prost ze słoika. Ciekawe jak taki sernik smakuje. :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Hesusie, i jak ja mam się odchudzać!? Mam ślinotok i pretekst do upieczenia już;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zrobię go jako tort dla mojego misia na urodziny! :D Jeju jak on wygląda, aż boję się jak on smakuje!!!!! -Ania

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie tym przepisem uczynicie mojego Mężczyznę szczęśliwszym :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Komentarze entuzjastyczne, więc pozostaje mieć nadzieję, że faktycznie spróbujecie ten sernik przygotować u siebie. Na pewno się nie rozczarujecie :)

    OdpowiedzUsuń
  13. robiłam kiedyś ten sernik, ale nie podbił mojego serca bo był strasznie zapychający. Ten Wasz pięknie się prezentuje i może nawet bym się skusiła :))) oczywiście na maleńki kawałeczek :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. rzeczywiście jest dość sycący, ale to przez dodatek masła orzechowego, które ma taką właśnie zapychającą konsystencję...dlatego ten sernik jest dla miłośników masła orzechowego

      Usuń
  14. Jak dla mnie, mogą być przepisy tylko na serniki - nie dość, że się nie znudzę, to pewnie jeszcze z 10 kilo w krótkim czasie przytyję ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. coś pysznego, i widzę tą wspaniałą kremową konsystencję! cudo :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Jak dla mnie to ja mogę sernik o każdej porze dnia i nocy a za taki sernik oddałabym wiele:-)

    OdpowiedzUsuń
  17. Nie mogę zapomnieć tego sernika cholera jasna, na szczeście 29 maj- urodziny mojego faceta tuż tuż, złamię wtedy dietę i zrobię mu ten sernik jako tort!:D -Ania

    OdpowiedzUsuń
  18. Do jakiej średnicy tortownicy to ciasto? 22? 25?

    OdpowiedzUsuń